Training, coaching en advies

Andrea van de Rozenberg

image

Wat, waarom en hoe

Flower Training, Coaching & Advies verzorgt trainingen en workshops binnen het onderwijs in het kader van team- en organisatieontwikkeling. Ook biedt Flower individuele coachingstrajecten op het gebied van persoonlijk leiderschap en loopbaanontwikkeling.

Flower is ontstaan vanuit de wens om het beste uit elk team en elke leerkracht te halen, zodat zij het beste uit elk kind kunnen halen. Flower brengt scholen tot bloei door de focus te verleggen van werkdruk naar werkplezier en te investeren in persoonlijk leiderschap. Op deze manier kunnen onderwijsprofessionals het beste uit zichzelf halen en wordt de onderwijskwaliteit duurzaam verbeterd.

De werkwijze van Flower is gebaseerd op Appreciative Inquiry (waarderend onderzoeken), een veranderingsmethode die uitgaat van de kracht die in mens en organisatie aanwezig is. Deze aanpak bestaat uit het samen onderzoeken wat er wel werkt door het delen van succesverhalen en het gezamenlijk construeren van een nieuw toekomstbeeld. Daarnaast maakt Flower gebruik van Management Drives, een instrument dat drijfveren meet. Hiermee wordt inzichtelijk gemaakt wat een persoon of team motiveert. Dit inzicht helpt onderwijsprofessionals om hun persoonlijk leiderschap te ontwikkelen en teams om beter samen te werken.

image

Over mij

image

Mijn naam is Andrea van de Rozenberg en het is mijn missie om het potentieel van leerkrachten en leerlingen tot bloei te brengen. 'Het beste uit elk kind halen' was mijn ambitie toen ik leerkracht werd. Zelf was ik een zogeheten 'laatbloeier' en was ik weinig gemotiveerd om naar school te gaan. Later ontdekte ik hoe mooi het onderwijs vorm gegeven kon worden door te gaan werken op een school met het onderwijsconcept natuurlijk leren. Echt een school naar mijn hart, waar kinderen intrinsiek gemotiveerd worden en de kwaliteiten van zowel de leerling als de leerkracht worden ontdekt en benut. Dit was de motivatie om schoolleider te worden en aan de slag te gaan op een school voor ondernemend leren. In die periode kwam ik aanraking met Management Drives en Appreciative Inquiry (waarderend onderzoeken). Ik deed mee aan een traject om het ziekteverzuim te verlagen. Hierdoor kreeg ik meer inzicht in mijn eigen drijfveren en die van het team en kon daardoor beter leiding geven, zowel aan mezelf als aan het team. Deze inzichten, zorgen voor bewustwording en daardoor ontstond er beweging. Er was meer energie en positiviteit in het team; de leerkrachten werden zich meer bewust van hun eigen invloed en competentie. De communicatie en samenwerking werd verbeterd. Het ziekteverzuim op de school waar ik toen leiding gaf, is van 8% naar 2% gegaan.

Dit gun ik andere scholen ook. Als coach/trainer, met jarenlange ervaring als leerkracht, remedial teacher en adjunct-directeur, geef ik dit succes graag door. Zo kunnen we samen binnen het onderwijs het beste halen uit teams, leerkrachten en leerlingen.



Contact

  • Amsterdam
  • 06-16836338
  • andrea@flowertraining.nl